فتق در زنان چه نام دارد؟
نوشته شده توسط : sibesalamati

فتق در زنان چه نام دارد؟

فتق در زنان چه نام دارد؟

 

فتق زنان یکی از بیماری هایی است که به صورت هر چند نادر اما اتفاق می افتد. در حقیقت به دلیل تأثیر فتق بر روی سیستم تناسلی زنانه به یک فتق در زنان شهرت دارد. این نوع فتق را با نام رکتوسل می شناسند. محلی که روده بخصوص راست روده به راحتی از فضایی در پشت مهبل به بیرون راه پیدا می کند. این تغییر در بافت اصلی مهبل می تواند با درد در محل همراه باشد. اغلب موارد گویی فشاری از درون بدن به مهبل در حال وارد کردن نیرو می باشد که معمولا با بی توجهی به شدت بیشتری اتفاق می افتد.

رکتوسل یا فتق در زنان به دلیل وجود در مسیر روده ها می تواند با تأثیر بر روی عملکرد روده ها نیز همراه باشد. مدفوع برای خروج نیاز به مسیری کاملا باز دارد و وجود هر نوع بیرون زدگی در این مسیر می تواند به اختلالی بزرگ در دفع تبدیل شود. علاوه بر آن به دلیل خروج راست روده بر روی قسمت داخلی مهبل با دردهای مبهمی در داخل بدن قابل تشخیص می باشد. این دردها را جدی بگیرید.

خط اول هر نوع درمانی به تشخیص درست مربوط می شود. تشخیص درست در چنین دردهای داخلی تنها از طریق تصویربرداری امکان پذیر خواهد بود. البته معاینه و بررسی محل و ماهیت درد هم می تواند به تشخیص بیماری رکتوسل یا فتق در زنان کمک خواهد کرد. معمولا با استفاده از دستگاه های سونوگرافی روده ها مورد بررسی قرار می گیرند ، در محل راست روده فتقی مشاهده می شود که معمولا به محل دیگری نیز فشار وارد می آورد و آن محل مهبل خواهد بود. سعی کنید تا از یبوست و سفت شدن مدفوع در این شرایط جلوگیری کنید.

هرچه میزان سفتی مدفوع در روده ها افزایش یابد ، برای خروج آن با زور و درد بیشتری مواجه خواهید شد. یکی از درمان ها تبدیل مدفوع از سفتی به حالتی نرم با استفاده از داروهای نرم کننده خواهد بود. علاوه بر آن در صورت عدم درمان تنها راه قطعی درمان فتق با استفاده از جراحی و ترمیم موضع نیز خواهد بود. نحوه درمان با توجه به شرایط پیشرفت بیماری فتق متفاوت می باشد. در برخی از مواقع که فشار بر روی مهبل بسیار زیاد تر از تصور شود قطعا با یک روش درمانی قطعی یعنی جراحی روبه رو خواهید شد و راه درمان دیگری ندارید.





:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: